Gå till innehåll

Fönstret "Koppla enhet" är för litet


Tomas E
Gå till lösning Löst av Tomas E,

Recommended Posts

Nu hittade jag två möjliga orsaker:

Citat

Ah!!! finally figured out myself the cause of this issue. It is to do with the customized themes used. Its very tricky. Tried all font, resolution, etc..but still no luck .on a hunch reverted back to the original windows theme and freaking thing started to work.

...

Go to Settings > Display:

On the 'Make Text Bigger' section, take the indicator all the way to the left. The pop up screen should finally show the whole content.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/bluetooth-pair-a-device-pop-up-control-is-not/88904a79-f9ca-447c-bb99-aa9e3516207e

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag måste gå till Bluetooth och andra enheter, slå på Bluetooth och klicka på 'Lägg till en Bluetooth-enhet eller annan enhet'.

@Cecilia Det var ju tack vare ditt inlägg som jag hittade svaret, så tack! Men jag tänkte att det är bättre att jag beskriver lösningen separat och markerar därför detta inlägg som lösning, även om det är du som ska ha äran. :)

INTE LÄNGRE LÖSNINGEN!

Redigerad av Tomas E
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • Lösning

Det här är en bättre lösning.

Efter att jag har klickat på "Lägg till en Bluetooth-enhet eller annan enhet" så måste jag klicka direkt på telefonsymbolen när den dyker upp. Om jag väntar så hinner datorn gissa att det är telefonen jag vill ansluta till, och när Windows då öppnar fönstret så är det för litet. Likaså om telefonen redan finns i listan så är det nästan kört att koppla. Då får jag gå till kontrollpanelen och ta bort enheten först. Men det där måste ju gå att åtgärda från MS tycker jag.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
1 timme sedan, Cecilia sade:

Pröva med 100 % om det krånglar någon mer gång.

Det var väl den textstorleken jag hade från början. Tror jag missade vilket håll jag skulle dra reglaget åt. Om det var längst åt vänster redan så tror jag att jag drog det åt höger, att döma av vad jag skrev tidigare:

On 2023-04-24 at 16:38, Tomas E sade:

Göra texten större fungerar inte. Återkommer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...