Gå till innehåll

Scriptfel vid installation av home edition


nissenisse

Recommended Posts

När skrivbordet blev synligt precis,  efter en installation från en xp installations cd.

Så kom det upp att det finns ett scriptfel.

Den visade,  Rad 4  tecken 1  Fel, åtkomst nekad  Kod, 0

Detta följdes av en URL  som slutade med cpl/nus[glow=red,2,300]r [/glow] eller n mgr.hta    det gick inte att se om det är r eller n.

Det sitter liksom ihopsmetat på något vis.

Är det det de menar är ett scriptfel?????????.

Finns det någon som skulle vilja hjälpa en nybörjare. ??? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms, jag gjorde en ny partition på den befintliga och sedan så formaterades den.

Så det är väl vad man säger en nyinstallation.

Jag har gjort ungefär en 6st nyinstallationer av olika anledningar på ett år ungefär.

Och av dessa 6 så har detta felmeddelande om scriptfel kommit upp 4 gånger.

Och 2, då det inte har dykt upp alls. Vad är det för fel ??? ???.

När jag köpte datorn så fick jag med xp-home edition på en installations cd.

Hoppas du kan hjälpa mig Venoms :o.

Hälsning nissenisse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det man bör göra är att ta bort den befintliga partionen och skapa en ny på samma plats. Det kan man göra från installations-cd'n. Detta enbart för att minimera felrisker vid installationen.

När du har en fungerande installation, med program och allt du vill ha, gör en backupimage med hjälp av "Acronis True Image" som är ett fantastiskt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha man ska ta bort,  :D okey då ska jag sysselsätta mig med det imorgon. och se om man kan slippa detta meddelande om scripfel när man installerat klart.

Det här programmet Acronis, true image?. Är det gratis, och kan man då ta hem det på nätet. ???

Tack för ditt svar Venoms :D det är verkligen inte lätt när man är nybörjare.

Tänkte passa på och fråga dig om man kan på något sätt slippa hämta hem Microsofts alla uppdateringar varje gång.?  (46 st ) det tar en sån tid.  Går det att spara dem på en cd-rom för att sedan installera dem när man är klar med xp-installationen. Eller går det ochså på Acronis?????.  ???

Hoppas du svarar :-[

Hälsning Per.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Aronis Tru Image är inte gratis, men du kan ladda ner det från nätet.

Vill du så kan man sliptreama sp2 och alla hotfixar och uppdateringar. Det finns massor av instruktioner om hur man gör, detta är en av dem.

Nu rekommenderar inte jag att göra detta då, inte för att det är skadligt utan därför att du får göra nya skivor med varje uppdatering som släpps. Om du väljer det alternativet, använd cd-rw skivor som du kan radera och gör det för att det är mycket lärorikt. Det jag rekommenderar är att kika på Stenis sida om detta ämne säkerhetsbiten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...