Gå till innehåll

Asus-routrar förblir offline


Recommended Posts

Hej, är ny här på forumet och hoppas på hjälp!
Vi har Asus ZenWiFi XT8 AX6600 mesh-nätverk och efter Asus firmwareuppdatering i maj hade vi problem i fem veckor med 3-4 dagliga internetavbrott. Sen började router 1 tackochlov fungera igen utan avbrott, men övriga tre routrar i nätverket har nu ingen kontakt alls med internet. Självfallet har jag startat om och gjort reset på samtliga ett otal gånger, men de bara blinkar blått hela tiden. Nu måste vi akut få igång wifi i gäststugan och hur gör jag då?? Har googlat men hittar ingenting som jag begriper.
Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Madame Mim sade:

Hej, är ny här på forumet och hoppas på hjälp!
Vi har Asus ZenWiFi XT8 AX6600 mesh-nätverk och efter Asus firmwareuppdatering i maj hade vi problem i fem veckor med 3-4 dagliga internetavbrott. Sen började router 1 tackochlov fungera igen utan avbrott, men övriga tre routrar i nätverket har nu ingen kontakt alls med internet. Självfallet har jag startat om och gjort reset på samtliga ett otal gånger, men de bara blinkar blått hela tiden. Nu måste vi akut få igång wifi i gäststugan och hur gör jag då?? Har googlat men hittar ingenting som jag begriper.
Tack på förhand!

Hej,

När jag söker på nätet ser jag att det är många som har problem med det system ni använder. Det är tråkigt.
Hur är första enheten kopplad till internet? Är det direkt via kabel eller via modem/router?

Vid uppdatering av firmware i maj, gjorde ni notis om att välja korrekt firmware? På Asus hemsida står det att en firmware utgiven i maj inte är tillämpar på alla versioner av det meshsystem ni valt. Se notisen på denna sida:

https://www.asus.com/networking-iot-servers/whole-home-mesh-wifi-system/zenwifi-wifi-systems/asus-zenwifi-ax-xt8/helpdesk_bios/?model2Name=ASUS-ZenWiFi-AX-XT8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla X-Men, men jag hittade att Asus har svensk support så jag ringde dit idag och blev hjälpt av en vänlig kille i ett samtal som tog 1,5 timme - så det var sannerligen inte det lättaste! Men nu är det alltså löst. Alla turer kan jag inte redogöra för så här i efterhand, men väldigt många steg var det.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...