Gå till innehåll

Jag lämnar Office365 och Exchange Server och vill spara allt.


Recommended Posts

I min dator har jag ingen .pst-fil, bara en .ost-fil. Jag har två mailadresser, en som jag använder eM Client till och en som jag har Outlook2019 med Exchange. Jag har en .ost-fil.

Nu går jag över till att enbart ha en mailadress och vill använda Outlook till den och sluta med eM Client. Hur gör jag för att bevara mina outlook-mail och kontakter/kalender? Måste jag kopiera/exportera något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker greppa detta, skriver om lite, så som jag uppfattar situationen.

Du har Outlook 2019 installerad i en dator. Där har du ett (1) Exchangekonto. Inget mer. Till, det kontot finns ett antal mail. Nu kommer exchangekontot att avslutas. Mailen ska finnas kvar. OK?

Om det stämmer så bör du först skapa en ny "postlåda", Datafil. Det gör man via Kontoinställningar - Datafiler - Lägg till...

image.png.1945f4a37db8100f160aac7646e9b2fb.png

 

Bilden visar hos mig tre sådana datafiler. Den i mitten är den som är kopplad till Exchange.

Det här har inget med den andra mailadressen / eM Client att göra, än så länge.

När man klickar på Lägg till... får man en föreslagen sökväg vilken är lika bra att använda som någon annan plats.

 Döp filen till exempel gamla_exchange eller gamla_jobb.
Jag har som du ser en som heter Egen.

 

I Outlook får du då en motsvarande postlåda

image.png.88f7e3a5a2ab3323d0b0ebd5f032c7b0.png

Dit kan du nu dra hela mappar från Exchange. Tänk då på att de faktiskt flyttas från Exchangeservern.

Stoppar där så länge.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa åtgärd är att lägga till kontot som du hanterar med eM Client.

Kontoinställningar - Epost - Nytt

image.png.10e95e2d3f4b279e6e874f836bb62afc.png

Har du en "modern" e-postadress som ex. någon hos hotmail.se, hotmail.com eller gmail.com ska det räcka om du anger e-postadressen.
Har du ex. ett konto hos telia.com tror jag du behöver välja Avancerade alternativ och där mer manuellt lägga till uppgifterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...