Gå till innehåll

Hur man flyttar nedladdningsfönstret i Chome


Laszlo Gulyas

Recommended Posts

 

Har ni märkt att nedladdningsfönstret längs ner till vänster har försvunnit.

Detta hände med chomeuppdatering 115. Istället har man nu ett fönster liknande det

i FireFox uppe till höger. Nostalgi  kanske, men jag gillade den gamla varianten bättre.

Efter lite googlande hitta jag en sida ifrån Winaero som hade en lösning på hur man får tillbaka

den gamla varianten av nedladdningsfönster.

Här en länk till Winaero som förklarar på ett bra sätt hur man får tillbaka det gamla.

https://winaero.com/restore-download-panel-google-chrome/

Lycka till Ni som gillar det gamla.

 

/Lars

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Laszlo Gulyas sade:

 

Har ni märkt att nedladdningsfönstret längs ner till vänster har försvunnit.

Detta hände med chomeuppdatering 115. 

Eftersom jag använder inställningarna i internetläsare som GoogleChrome har jag inget nedladdningsfönster nere till vänster. Inställningarna jag gjort gör att jag väljer var nedladdningarna skall sparas.

Ändringen berör således inte sådana som gör som jag, anpassar internetläsaren efter egna önskemål.

Redigerad av X-Men
Rättstavning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till att ha hittat hur man får tillbaka nedladdningsfönstret längst ner till vänster i Chrome, Laszlo Gulyas! Din lösning kan hjälpa andra som också vill ha det så.👍 Själv använder jag oftast Firefox när jag laddar ner något och att nedladdningsfönstret finns uppe till höger där har inte stört mig. Kanske beror det på att jag inte brukar ha så många flikar uppe samtidigt. Firefox startar ju dessutom med en gång till skillnad mot Chrome som tar tid på sig att ladda in sin nyinförda Inloggnings- och synkroniseringflik. (Den spionfliken har jag aldrig bett om.:ph34r:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Tråkig nyhet om Chrome.

Säg den glädje som varar länge brukar man säga.

För mig varade det 1 månad.

20 sep. postade jag ett inlägg om hur man återställde nedladdningsfönstret i Chrome.

Vi som gillade det gamla fönstret ska nu dras med det nya.

I den senaste versionen av Chrome har man tagit bort alla flaggor med vilka man kunde göra förändringar.

En av dessa flaggor var placeringen av nedladdningsfönstret.

Numera kan man se nedladdningar i ett fönster uppe till höger på skärmen när dessa är klara,liknande Firefox.

Läs mera på Google Chrome Help

https://support.google.com/chrome/thread/242017236/chrome-flags-download-bubble?hl=en

Får se hur länge teamet bakom Chrome kan motstå protesterna att ta bort flaggorna.

 MVH

 /LGS

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...