Gå till innehåll

Datorn försöker starta om


Tomas E
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Den här appen verkar vara i vägen för omstart. Vad ska jag göra om den inte vill starta om?

Under tiden som jag höll på att skriva det här inlägget så startade datorn helt plötsligt om efter cirka fem minuter av snurrande med den där symbolen nedan. 

20231119_202010.thumb.jpg.c4956d087b6560115974d64dd23213ed.jpg

Det verkar som sagt har löst sig till slut. Men jag tar ändå tacksamt emot synpunkter om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Ibland kan det vara en process (del av program) som har hängt sig och därför inte tar emot meddelanden från Windows. 

Om man ser att det är ett normalt program som man hade igång så kan man trycka på Avbryt för att ta reda på varför programmet inte vill avslutas. En gång var det webbläsaren som visade upp en fråga om jag verkligen ville stänga fönstret med fyra flikar och då var det ju bara att klicka OK och så starta om Windows igen.

Om det är något man inte känner igen, som i ditt fall, så kan man klicka på Starta om ändå så går det fortare än att vänta på att Windows ska tröttna på säga till.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag klickade på starta om ändå men det tog som sagt runt 5 minuter innan den lyckades. Kan i och för sig vara så att musen inte "klickade" när jag tryckte på knappen. Svårt att veta nu.

Redigerad av Tomas E
Lade till "ändå".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...