Gå till innehåll

Problem att lägga upp e-post konto efter ominstallation av windows 10 och microsoft 365


Recommended Posts

Jag har ett problem. Jag har installerat om Windows 10 och därmed Microsoft 365.

När jag lägger upp mina epostkonton så blir de inte som tidigare.

.ost kontona får ett tillägg - Kalla Anka på slutet

kalle.anka@email.se.ost (primärt konto)

kalle.anka@email.se – Kalle Anka.ost

Jag har lagt upp 3 konton och alla har fått - Kalle Anka.ost på slutet

C:\users\...\ kalle.anka@email.se – Kalle Anka.ost

När jag skulle lägga det fjärde konto som har mycket längre mailadress så blev

sökvägen för lång och inget kontot skapades inte

 

Jag ha försökt att byta namn på ost-filen  kalle.anka@email.se – Kalle Anka.ost

genom att ta bort – Kalle Anka.ost

Då försvann alla mail.

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några spridda kommentarer (som kanske kan var hjälp på vägen även om någon detalj inte stämmer helt).

Antar du hanterar e-posten med IMAP (.ost-filer) eller om det är Exchange-konton på servern, och att e-post synkas till datorn för lokal kopia av e-posten.

Byta namn på en .ost-fil är rimligtvis inte lämpligt, i alla fall inte via Utforskaren. Möjligtvis att det går via kontoinställningar. Men handlar det om t ex namn på konton i Outlook så kan namnen bytas utan att inställningar i dem påverkas.

Du skrev att mejl försvann efter att du ändrat namn på en fil, inte så konstigt, men har du kollat med webbmejl om mejlen finns kvar på servern. Det du ser i Outlook ska vara det som finns på servern, så länge du är online, men visa innehåll från .ost-filer när du är offline.

Så brukar Outlook vilja ställa in det mesta automatiskt när e-postlådor läggs till. Jag ändrar alltid till manuell inställning så får jag mer kontroll på vad som händer.

Som sagt, några spridda kommentarer. Här ett par artiklar som kanske kan ge någon hjälp.
Lägga till ett nytt e-postkonto i Outlook - Microsoft Support
Introduktion till Outlook-datafiler (PST- och OST-filer) - Microsoft Support

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...