Gå till innehåll

Leta specifika cookies har flyttats - Var?


Tomas E
Gå till lösning Löst av mbgtmari,

Recommended Posts

Om det är enda stället att göra detta så är det det stället jag hittat tidigare. Men där hittar jag inget sätt att markera specifika webbplatser utan enbart tidsintervall.

För övrigt står det fel i instruktionerna.

Skrmbild2024-02-02010004.thumb.png.396ffe32a524f017be3c5b2d614236d9.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är den här sidan i Chrome-hjälpen bättre?
https://support.google.com/chrome/answer/95647?sjid=2620110831329311498-EU#zippy=
Ta bort enskilda cookies
Ta bort cookies från en webbplats
ChromeTabortcookiesfrnenwebbplats2024-02-02.png.4565cc87cd95bb24ec1f1dd5d4d6f332.png

Eller kanske den här https://support.google.com/chrome/answer/114662?hl=sv&co=GENIE.Platform%3DDesktop
Jag tyckte jag kände igen frågan och så hittade jag att du själv löste den i Eforum 2022 men då var det ju en annan väg att ta.

https://eforum.idg.se/topic/365528-rensa-cookies-från-en-specifik-webbplats-i-chrome-hur-gör-man-om-det-går/

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Det är ju definitivt min andra länk som är relevant, inte den första. Du kanske även finner den rätta vägen genom skärmbilderna från min startsida i Chrome
Om man hovrar över den här symbolen i adressfältet i Chrome

Symbol2024-02-02.png.f12f5af191a19d03d9d3dca07cb72915.png

så ser man "Visa information om webbplatsen"

Chromestartsida2024-02-02.png.64b0d6b1200e2d156b984f994329d5e6.png

Klickar man på symbolen får man fram webbplatsdata

Chromestartsidawebbplatsdata2024.png.0174cfffd7190b65e3c529f8384d427b.png

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det berodde helt och hållet på din tydliga lösningsbild i Eforum att jag leddes in på rätt väg. "Visa behörigheter och data som har lagrats på webbplatser" förde mig in på den.
Trots att Nyhetsroboten slutade publicera något redan i april 2023 så kan man fortfarande läsa trådar i Eforum. Det skulle verkligen vara tråkigt om den möjligheten försvann för det finns mycket som fortfarande är relevant och intressant där.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, mbgtmari sade:

Det berodde helt och hållet på din tydliga lösningsbild i Eforum att jag leddes in på rätt väg. "Visa behörigheter och data som har lagrats på webbplatser" förde mig in på den.
Trots att Nyhetsroboten slutade publicera något redan i april 2023 så kan man fortfarande läsa trådar i Eforum. Det skulle verkligen vara tråkigt om den möjligheten försvann för det finns mycket som fortfarande är relevant och intressant där.

Jag brydde mig aldrig om att kolla där eftersom det ju inte stämmer längre. Men bra att du fick ledtrådar. 🙂

Tillägg: Eller jag kanske kollade där först, minns inte...

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...