Gå till innehåll

Virtuella skrivbord


_.M

Recommended Posts

Jag använder ofta Virtuella Skrivbord i Windows som fungerar förträffligt för att organisera fönster. Men ibland när man exempelvis klickar på en länk i ett e-brev som bor på ett skrivbord så växlar Windows till det skrivbord där webbläsaren bor och öppnar länken där. Ibland så öppnar Windows en ny webbläsare på det aktuella skrivbordet.

Jag har inte riktigt kunnat klura ut exakt när Windows väljer att på eget initiativ växla skrivbord. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte nyttjat den möjligheten i Windowsmiljö men kanske borde kolla på det, kanske kan klara mig utan den tredje skärmen (där mindre "aktiva" programfönster ligger)
I Linuxmiljö har jag stött på detta då "Arbetsyteväxlare" finns installerad och aktiverad som förvalt alternativ. Inget jag nyttjar där heller.

När en ny webbläsarinstans öppnas på det aktuella skrivbordet, finns det då en instans av webbläsaren på annat skrivbord? Tänker att redan öppnad instans går före och finns ingen sådan öppnas det i "rätt" miljö?

Kan man välja att ett visst skrivbord ska vara "Primär" eller liknande? Ungefär som med flera skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...