p.j.o Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 hej!!! har en AMILO XI1546 som jag har ljud problem med Varje gång jag har startat datorn å rör någon av ljudknapparna så försvinner ljudet delvis...det blir mycket svagare ljudet....någon som kan hjälpa mig...det är mycket irreterande å vet vad jag ska göra... mvh buss Quote
Andreas Stenhall Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Hej! Vad har du för ljudkort? Har du uppdaterat drivrutinerna? // Andreas Quote
p.j.o Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 jag har realtek hd audio manager å jag har uppdaterat drivrutinerna till det ....tror det är intregerat med mvh buzz Quote
Andreas Stenhall Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Ytterligare ett par kontrollfrågor för att få lite hjälp på traven. Har du alltid haft problemet eller är det något som uppstått på senare tid? Vilka ljudknappar är det du rör, är det knappar på datorn/tangentbordet eller är det volyknappar i exempelvis Windows Media Player eller är det Windows-volymknappar etc etc? Quote
p.j.o Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 det är när jag rör knapparna på datorn bla en rullknapp jag har på sidan å problemet har uppstått ganska nyligen..det går bra å röra volymknappen i mediaplayer men inte volymknappen i realtek mvh buzz666 Quote
Andreas Stenhall Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 Märkligt som sagt. Standardfråga: Har du uppdaterat BIOS? KAn du också ta reda på exakt vilket kort du har, kolla i Enhetshanteraren. Quote
Recommended Posts