Gå till innehåll

igfx EM bråkar


Mikael63
Gå till lösning Löst av Mikael63,

Recommended Posts

Sedan en tid tillbaks har det dykt upp ett felmeddelande från igfx EM Module som informerar om att optimal upplösning är 1920x1080.

Det tog ett tag innan jag kunde härleda detta till att det inträffar när jag har locket till laptopen öppet så att skärmen aktiveras. Normalt är locket alltid stängt men jag har börjat öppna lite för att få bättre ljud från de inbyggda högtalarna.

När jag då kollar Bildskärmsinställningar så är alternativet "1920 x 1080 (rekommenderas)" redan valt. Så varför får jag då dessa meddelanden? Eller egentligen - hur stänger jag av dessa meddelanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

.. och som vanligt efter att ha postat kunde jag komma en bit på väg och fram denna dialog:

image.png.607d946b0b5469085c40d847542f86ca.png

Jag kan återskapa felmeddelande varje gång jag öppnar locket. Meddelandet tycks avse den primära skärmen men laptopens skärm är inte primär.

Den som är primär har "1920 x 1200 (rekommenderas)"

Men nu kan jag döda felmeddelandet åtminstone!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet bestod i ett icke önskvärt meddelande och det problemet är löst nu.

Nej, jag har inte prövat att uppdaterat några drivrutiner, jag uppdaterar inget annat än de jag program jag använder på denna maskin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...