Gå till innehåll

Temporary Internet Files genväg fråga


Gäst Martin24

Recommended Posts

Gäst Martin24

Jag har fått ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Jag har en genväg till Temporary Internet Files som jag ofta trycker på men nu har det blivit ett problem med det.

Efter senaste Microsoft Update körningen i tisdags 8/8 så kommer det upp en fråga varje gång jag trycker på genvägen nere i snabbstartsfältet där jag har lagt genvägen, denna fråga har aldrig någonsin kommit fram tidigare.

017131NG1ODBLQ5E6Q5OYW9NEQN39N.jpg

Eftersom jag trycker på denna genväg flera gånger varje dag så är det otroligt irriterande att behöva välja "Ja" varje gång för att komma in i mappen. Jag har suttit i timmar och försökt få bort denna fråga men jag kan inte hitta någon inställning någonstans för att slippa få fram frågan. Kanske man måste göra en ändring i registret för att bli av med den?

Det konstiga är att om man går in i mappen direkt så kommer ingen fråga fram men just när man går via genvägen så kommer frågan fram. Men jag vill gå via genvägen nere i snabbstartsfältet, det har jag gjort i många år och vill fortsätta med det.

Skulle bli mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med att lösa detta problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Martin24

Har nu fått svaret hos ett annat forum.

Problemet löstes genom att lägga till explorer i början på genvägen.

Alltså ska genvägen se ut så här:

C:WINDOWSexplorer.exe "C:Documents and SettingsAnvändarnamnLokala inställningarTemporary Internet Files"

Då kommer inte frågan fram längre och man kan känna sig mycket nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Problemet var att du inte specifierat något program att öppna länken med, då frågar windows eftersom windows måste välja åt dig.

Detta fenomen kan hända om du får någon/t skdlig kod/program i din dator också, så det är bra att vara vaksam på vad det är som ska startas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...