Gå till innehåll

Copilot


Gå till lösning Löst av Japanmannen,

Recommended Posts

I Windows 10 får jag alternativet "Skriv om med Copilot" då jag markerar en text i ett inlägg som jag skriver på ett forum.

Har stor användning av detta på de engelskspråkiga forumen som jag deltar i. Funkar också på de svenska.

I windows 11 får jag inte alternativet.

Tar gärna emot tips på hur jag aktiverar detta i Windows 11 Pro. 

 

Copilot.JPG.1505568816f5b7a18dad8f32ccbcfd8f.JPG

 

AltI.thumb.JPG.7231c292ac523cb6f92c56af0d4c4f87.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mbgtmari sade:

Tack för dina försök.

I Windows 10 har jag inte Copilot ikonen som det står om i länkarna. Och det är inte heller den jag vill ha. Utan det är alternativet som finns i Edge under Skrivstöd (Använda Compose (AI-skrivning) på webben), som jag vill ha i Edge i Windows 11.

Har du Edge? I så fall, kan du se om du har det alternativet i din Windows 10 dator? Hittas via inställningar -> Språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det stämmer att jag, precis som du, har det i Edge i min Windows 10 Pro -dator.
Edgeusetextprediction2024-04-12.thumb.png.ce99b1ddfcb15088b736f15ba75880a9.png
Men som du kan se på bilden har jag satt skrivstödet på Av.
https://learn.microsoft.com/en-us/copilot/edge

Enable Copilot in Edge
To use Copilot in Edge, the following steps are required:
1. The Copilot service plan must be turned on and the user must have an eligible license.
2. The user must sign in to bing.com/chat with their Entra ID (work account).
3. The user can then access Copilot by clicking on the Copilot icon in the upper right of the Edge browser (Ctrl+Shift+.).

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, mbgtmari sade:

Ja det stämmer att jag, precis som du, har det i Edge i min Windows 10 Pro -dator.

Men som du kan se på bilden har jag satt skrivstödet på Av.
https://learn.microsoft.com/en-us/copilot/edge

Enable Copilot in Edge
To use Copilot in Edge, the following steps are required:
1. The Copilot service plan must be turned on and the user must have an eligible license.
2. The user must sign in to bing.com/chat with their Entra ID (work account).
3. The user can then access Copilot by clicking on the Copilot icon in the upper right of the Edge browser (Ctrl+Shift+.).

Ser inte det på din bild.

Samma för mig med Text prediction/textförutsägelse, som är satt till Av.

 

Vore intressant om någon med Edge i Windows 11 eller 10 kan kika under inställningar, om de har det alternativ jag har i W10, men inte i W11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Japanmannen sade:

Ser inte det på din bild.

Du har rätt. Use Compose (AI-writing) fanns inte med på mitt skärmsklipp, vilket det borde ha gjort trots att det var gråat. Så här ser det nu ut under Writing assistance i Edge
EdgeuseCompose.png.b28c05956740a300bc3167378acdcbef.png

Use Compose (AI-writing) on the web
When this is on, you'll get help writing on the web with AI that allows you to generate ideas for writing, elaborate, re-write, change tone, format and more.

Det finns ju många här som använder både Windows 11 och Microsoft Edge och säkert även AI-funktionen så det är ju lätt för dem att undersöka hur det fungerar för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, mbgtmari sade:

Du har rätt. Use Compose (AI-writing) fanns inte med på mitt skärmsklipp, vilket det borde ha gjort trots att det var gråat. Så här ser det nu ut under Writing assistance i Edge
EdgeuseCompose.png.b28c05956740a300bc3167378acdcbef.png

Hos mig är det inte gråat om jag sätter det till Av.

Ka du välja På, eller är alternativet inaktiverat för ändring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startade Edge i W11 så uppdaterades den med automatik med nya funktioner. Därefter fanns alternativet. Sedan gjorde jag en manuell uppdatering och då fick jag också samma version som du skriver.

Edge i Windows 10 fick det nya alternativet Använda Compose (AI-skrivning) på webben för omkring 2 veckor sedan. Därför började jag forska i detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så är det inget samband mellan den här funktionen (Använda Compose (AI-skrivning) på webben) och Copilot/Bing/Discover. Även om Copilot/Bing/Discover kan göra samma sak. Utan detta är en finess tillagd i Edge.


Copilot Windows 11 är väl inte ens tillgängligt i Europa? Och inget jag i nuläget skulle kunna tänka mig att använda, om det skulle finnas tillgängligt.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...