Gå till innehåll

Programuppdaterare i Norton


Olle35

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har Windows 11 och Office 365. Har Norton och där i finns en programhanterare. Skulle uppdatera Microsoft Teams där i och den säger först ”Du måste stänga programmet”. 
Stängde och testade igen att uppdatera och den säger ”uppdatering misslyckades”. Ska jag inte bry mig om detta och Teams uppdateras ändå?

När jag går in i Teams står det jag har den senaste versionen och uppdatering skedde idag. tycker dock  inte siffrorna på version stämmer där jämfört med vad det står i Norton. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Olle35 sade:

Ska jag inte bry mig om detta och Teams uppdateras ändå?

Ja. Windows uppdaterar sina egna program. Som jag förstår det så uppdaterar Norton bara tredjepartsprogram. Se och klicka på List of programs supported by Software Updater https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/v138894743

Redigerad av mbgtmari
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja låt du det vara som det är. Det kanske verkade som om Norton uppdaterade Teams förra gången men Norton konstaterade nog bara att Teams var uppdaterad. Norton talar ju om i sin beskrivning av Programuppdateraren att den bara uppdaterar tredjepartsprogram.

Jag använder själv Microsoft Defender men jag har också gratisversionen av CCleaner där en Software Updater också ingår. Den informerar mig om när det har kommit en ny version av ett tredjepartsprogram. Jag erbjuds att klicka på dessa program i CCleaner för att de ska uppdateras. Men det gör jag aldrig. Om jag vill ha den nya versionen går jag till programmet ifråga och uppdaterar därifrån istället.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...