Gå till innehåll

WMA till mp3


Belsebub

Recommended Posts

Hej,

Jag har nero 7 premium. Där finns det ett program som heter "encode audio files" som funkar jättebra fram till att man ska göra om wma till mp3. då kommer det upp en skylt som säger:

"Det gick inte att lägga till en eller flera filer för kodning.

Filerna kan eventuellt läggas till om en dedicerad plug-in installeras.

Microsoft licens tillåter inte överkodning av wma-filer till ett annat format.

D:min musikblandatin a dream.wma"

Då har jag testat att lägga till det här pluginet: http://www.nero.com/nero6/en/wma-plugin.php

Men när jag ska köra det så kommer det upp en ny skylt som säger:

"Nero burning-ROM, nero media player, och nero mix har inte upptäckts på din dator."

Vilket den borde upptäcka efter som jag har nero på datorn.

Hittar inget annat plugin. Någon som vet vad man kan göra åt saken? Eller om det finns något annat plugin som jag inte har hittat.

Måste jag fixa något annat program istället som audiograbber eller liknande bara för att Microsoft inte tillåter överkodning? Skulle helst vilja kunna använda neros program när man ändå har betalat för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett intressant program. Men jag får det inte att funka. Nån som testat det?

http://www.idg.se/2.1085/1.74125

Eller det kanske inte löser mitt problem ändå?

Detta programmet tar bort DRM-skyddet på wma-filerna. Jag har bara testat på en fil, men på den funkade det utmärkt.  ;D Filerna konverteras inte till annat format, det sparas fortfarande som wma, det behövs ytterligare program för att konvertera.

DRM-skydd är ett skäl förmej att inte köpa musik över nätet. Om musikbranschen kunde skippa det så skulle jag gärna börja köpa. Med detta programmet så kanske jag skall passa på att införskaffa några titlar - tills skyddet ändras igen.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...