Belsebub Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Jag har version 1.5.0.7 av FF och har ett tillägg installerat som heter Windowsupdate: https://addons.mozilla.org/firefox/195/ När man installerat det kommer det till rad under verktyg i FF-menyn som heter WindowsUpdate och som man ska kunna klicka på så man länkas till MS update. Men det händer ingenting när jag trycker på den. Går det att ändra i about:config kanske? Tillägget funkar annars som det ska om man skriver in MS updates adress i adressfältet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 5, 2006 Author Share Posted October 5, 2006 Det verkar som det är den senaste versionen det är fel på. Testade att installera versionen innan. Och den funkade som den skulle. MEN nu har jag ju ett annat tillägg också som heter Update notifier också som automatiskt kollar,installerar och startar om FF när nya tillägg har installerats och det går inte att ställa in några undantag på den heller. Så om någon FF -master har koll på about:config så skulle det uppskattas. Om det går. Annars får jag snällt vänta till skaparen fixar till detta. Det verkar som om det är fler än jag som har problemet: http://www.beggarchooser.com/forum/index.php?topic=107.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Hittade något här, kanske kan vara till hjälp. Problemet är väl att hitta GUID för tillägget, men jag antar att den är samma som mappnamnet här C:Documents and Settings<anv.nämn>Application DataMozillaFirefoxProfilesxxxxxxxx.defaultextensions. Läs här och återkom gärna med resultat. Har inte testat detta själv så jag vet inte hur det funkar http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=280424 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 5, 2006 Author Share Posted October 5, 2006 Letade upp för WU som heter {35106bca-6c78-48c7-ac28-56df30b51d2b} och gjorde enligt anvisningar i about:config. Men länken i verktygsmenyn funkar fortfarande inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Jag har hämtat tillägget och installerat. Skall testa och återkommer med info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Jag får inte detta tillägg att funka. Ändrade lite sökvägar mm men det funkade ändå inte (har version Gecko/20061003 Firefox/2.0). Läste lite och tillägget skall bara starta Uu i IE, inte köra WU i firefox. Om du vill köra WU i foxen så funkar det med IEtab, det är bara att starta en tab med IE och gå till WU. Funkar hur bra som helst. Egentligen är det ju IE som är igång då också, men det känns ju mer "foxigt" eftersom man kör via ff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 5, 2006 Author Share Posted October 5, 2006 Ja det stämmer! Jag har inte tänkt på att jag har IE Tab Installerat som tillägg. Så detta:windowsupdate tilläggget är ju fullständigt onödigt. Tack din hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Ja det stämmer! Jag har inte tänkt på att jag har IE Tab Installerat som tillägg. Så detta:windowsupdate tilläggget är ju fullständigt onödigt. Tack din hjälp! Byt till IEtab det kör jag med och det funkar fin fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 6, 2006 Author Share Posted October 6, 2006 Jo det var ju det jag redan hade installerat utan att jag hade tänkt på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 En varning bara, IE6 blir inte säkrare för att man kör den via IEtab i foxen, det är bara för att det är bekvämare att slippa byta webbläsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts