bepees Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Tjossan! Har ett delikat problem. För en tid sedan installerade jag server 2003 på en av mina burkar för att testa det. Skulle när tiden var ute byta tillbaka till xp home. Upptäckte då till min förvåning att detta inte gick Har inte heller någon ominstallationsskiva kvar då den har försvunnit spårlöst... Har en annan exakt likadan burk med samma maskinvara och xp home som jag då helt enkelt kopierade rakt av in i den burken som hade server 2003. Nu då till min fråga. Går det att ändra licensnyckeln på den burken som jag kopierade till så att jag får rätt licensnyckel och kan uppdatera den osv.... Mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Microsoft har ett verktyg för att ändra licensnycklar med, eftersom du redan har en giltig licens, rekommenderar jag dig att kontakta ms och förklara problemet. Antagligen är det inga problem eftersom du finns i registren redan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Japp japp! Funkade utmärkt. Ringde till supporten och förklarade problemet. Dom lät lite förvånade över att jag lyckats kopiera windows utan att den frågat om aktivering "en poäng till mig" Fick sedan verktyget att ändra nyckel. Gick hyffsat smärtfritt förutom att jag blev tvungen att aktivera om xp. Tack Venomus. Tänkte inte ens på att ringa supporten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Vad bra att det funkade... Till en annan gång så finns det ett tips på "tips&tricks" hur man gör för att slippa omaktivera windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts