Gå till innehåll

licensnyckel


bepees

Recommended Posts

Tjossan!

Har ett delikat problem.

För en tid sedan installerade jag server 2003 på en av mina burkar för att testa det.

Skulle när tiden var ute byta tillbaka till xp home. Upptäckte då till min förvåning att detta inte gick :( Har inte heller någon ominstallationsskiva kvar då den har försvunnit spårlöst...

Har en annan exakt likadan burk med samma maskinvara och xp home som jag då helt enkelt kopierade rakt av in i den burken som hade server 2003. Nu då till min fråga. Går det att ändra licensnyckeln på den burken som jag kopierade till så att jag får rätt licensnyckel och kan uppdatera den osv....

Mvh

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har ett verktyg för att ändra licensnycklar med, eftersom du redan har en giltig licens, rekommenderar jag dig att kontakta ms och förklara problemet. Antagligen är det inga problem eftersom du finns i registren redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp japp! Funkade utmärkt. Ringde till supporten och förklarade problemet. Dom lät lite förvånade över att jag lyckats kopiera windows utan att den frågat om aktivering "en poäng till mig" Fick sedan verktyget att ändra nyckel. Gick hyffsat smärtfritt förutom att jag blev tvungen att aktivera om xp.  Tack Venomus. Tänkte inte ens på att ringa supporten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...