extream Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Hej jag har ett litet problem med att komma underfund med hur man gör en full backup på sitt fräsha windows som man sen kan återställa genom att köra en återställningsfil så ska allt vara som när jag gjorde backupen på c: Jag har ett program som heter cyberlink Powerbackup. Går det att bara kryssa i c: och köra en backup på C: och tro att det blir bra sen om datorn krånglar genom att köra restore på den filen som man gjort. Förstår ni hur jag vill ha det. Jag vill alltså slippa installera brandvägg uppdateringar och slippa göra om alla utseendeföraändringar systemikoner mm. Tack för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Hej extream! Kollade lite på hemsidan för Cyberlink Powerbackup och det verkar som om programmet är mest avsett för att ta backupp på diverse filer och dokument, samt e-post mm. Om du kollar på Acronis hemsida så hittar du en möjlighet att göra backupp på hela disken och bränna ner denna på CD eller DVD eller på en extern disk som sedan kan göra det du antagligen menar, återställa Windows Acronis hemsida: http://eu.acronis.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
extream Posted October 23, 2006 Author Share Posted October 23, 2006 Ska jag prova. Tack så länge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
starplus Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Hej! Jag använder ett program som heter Norton Ghost och det tar backup på hela partitionen eller hela hdd:n om du så vill, man kan sedan spara backupen på t.e.x cd skivor eller externa diskar. En återtällning av c.a 15GB tar c:a 30 min med omstart och körklar. / Starplus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts