Slaggprodukt Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 okej, jag tar och ser om jag kan få respons här... jag försöker få clamtray.exe att starta när windows starta, och har det lagt i autostarten. men det startar ändå inte detta program! vad kan detta bero på? jag menar, egentligen borde ju vilket program som helst autostarta som jag lägger det. har jag nu lust att få upp utforskaren varje gång så borde det ju gå med... det är enerverande att behöva starta manuellt varje gång. för övrigt är jag allmänt irriterad på att ANDRA program minsann startar upp och allt är väl, men inte syns de längst nere till höger i aktivitetsfältet inte, näää då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Kolla registret om det finns i "Run", om det inte gör det får du lägga till själv så startar det automatiskt. Start -> Kör, skriv: Regedit Leta reda på: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun Om inte ditt program finns med där... Högerklicka i det vita området på höger sida -> Nytt, Strängvärde. Döp till Clamtray, Dubbelklicka på det nyss skapade namnet. Skriv in sökvägen till programmet, t.ex: C:ProgramClamtrayClamtray.exe eller vad sökvägen är hos dig, spara. Starta om datorn... Startar programmet själv nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slaggprodukt Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 jajamensan! nu plötsligt funkar det! suveränt... tror att jag vet varför jag itne fick till det, har försökt att få det att funka med startup control panel och tja, det har inte varit rätt sätt tydligen. nåja, nu funkar det iaf. tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts