dj_Script Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 hej jag finns det nån program som gör att man schemalägga datortiden jag vill tex kunna använda datan typ 3h per dag eler att ma inte ska kunna logga in på ett konto på tisdagar. finns det några tipps eller bra program hur man kan göra? har hört att det finns ett inbygd i windows xp men vet inte hur man gör nån som vet? Mvh Mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Du bör kunna göra det du vill med inloggningsscript. Hur exakt skriptet ska se ut vet inte jag, men de flesta programmeringsspråk kan användas för att skapa ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 hmm nee kan inte sånt : P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Här är ett alternativ... http://blogs.ittoolbox.com/networking/it_g...gin-script-7217 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 deta e bara för explorer ju :/ kan man typ stänga kontotn lr nåtT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Om du fortsätter att läsa artikeln så står det att detta kan du göra på andra än explorer också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
highscore Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Testa ett program som heter WatchDog. Fungerar utmärkt att låsa dator för användande på tider du själv specificerar. Loggar ut användaren när tiden är ute. Går även att låsa ner en del funktioner i XP. Använder det på ett par maskiner, där föräldrarna vill begränsa användandet, fungerar klockrent //Highscore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts