zalvador Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 hej jag har ett problem jag kan ej byta ip fast jag har BBB för att kunna byta måsta jag befria ip:n via comandotolken och stänga av datan och dra ut internet sladden över natten för även om jag drar ut den i 30 min -2 timmar blir iaf samma ip.. hur ska man kunna fixa detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Det hela beror på hur lång leasetid dom har på sin dhcp server. Om du kör en ipconfig /all så ser du när lånet går ut. Ett enkelt sätt runt det hela är att byta nätverkskort. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Ett enkelt sätt runt det hela är att byta nätverkskort. ;D byta nätverkskort ofta att man ska göra så. det borde iaf kunna gå att kunna byta ip på ett annat sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Kolla om du kan sätta MAC adress manuellt. Du kan ju ha 2 kort i datorn och flytta sladden till det andra när du vill ha ny ip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Hej Kör så här så byts det nog: Start > Kör > cmd ipconfig /release net stop "DHCP Client" net start "DHCP Client" ipconfig /renew Hittar inte Venoms batfil heller, IPfix..... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 gjorde som du skrivit plun men nada .. har även testat ipfix men det funkar inte ändå.. :s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 gjorde som du skrivit plun men nada .. har även testat ipfix men det funkar inte ändå.. :s Ibland kan man få köra flera gånger beroende på vart man är i IP adress hanterandet. Precis det här fanns att ladda ner förut från BBB för att byta, nu kör de statistik mot IPadresser så därför har man dragit in filen.... Prova fler gånger ! Du är inte bakom en router ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Nej jag sitter ej bakom nån router... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Nej jag sitter ej bakom nån router... Tvivlar på att BBB ändrat något.... så då borde det gå..... har alltid funkat för mig efter några försök. Men..... är det tvärfullt i DHCP servern så finns det risk för att du får samma hela tiden. Precis som Johan skrev så är då utmaningen att få till en ny MAC adress dvs adressen som finns hårdkodad i nätverkskortet. Sitter bakom en linuxburk så jag kan inte prova Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zalvador Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 det började när BBB byte ip adress från 213.112 till 85.227 sen dess har jag samma ip fast jag försökt byta det går bara som jag skrev i början :s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts