Illsley Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Tjenna, Jag har en Dell M65 med Nvidia Quadro FX350 gpu. GPUn används ju som bekant när man använder Aero gränssnittet, det e ju den som jobbar då. Men efter ett tag så verkar det som om GPUn går ner i idle-mode så när man rör nåt fönster så hackar det eftersom GPUn unte hjälper till. Sen efter nån eller några sekunder vaknar GPUn till och då går allt mjukt igen. Nu är frågan varför GPUn sätter sig i idle? Jag har inte hittat nån inställning i Bios, jag antar att det är drivrutinerna. Nån som stött på detta problem tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Japp, har samma problem med Nvidia Quadro NVS 110M på min laptop och jag har sett detta problem i alla tidigare byggen! Detta bör kunna lösas men bättre drivrutiner så vi får vänta och se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illsley Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Ah, tack för snabbt svar! Du sitter också på en Dell eller? Jag e lite sur för jag kan inte installera Nvidias senaste (RC2) drivisar heller. När jag kör igång den så säger den bara att det inte finns nån kompatibel hårdvara! > Ungefär som att jag måste vänta på att Dell ska orka göra sin "egna" lilla Nvidia drivrutin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Japp, har en Dell Latitude D620. De Vista-drivare som följer med Vista RTM är äldre än de som finns att ladda ner från deras hemsida. Det går dock att installera drivrutinerna ändå genom att modifiera INF-filen som styr vilka kort det ska gå att installera för, kolla in artikeln som jag just flyttade över från alltomvista.se till http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...4&Itemid=96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illsley Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Underbart ju! Du har testat de senaste drivrutinerna antar jag? Samma sak där då alltså. Tackar för infon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Kör med Vista RTM så det är senaste. Nvidia och alla andra borde komma med RTM-drivare snart tycker man Väntar fortfarande på att Dell ska lyckas få fram Vista-kompatibla drivare och program! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Testa Nvidias 97.19-drivare, http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...icseen#msg29963. Efter att ha installerat dessa och kört om ratingen för Windows Experience Index så ökade poängen för desktopgrafiken från 2.3 till 3.6! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illsley Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 Wohoo! Va det vista drivisar eller xp? Jag ska testa senare idag! Tackar för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Vista! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Illsley Posted November 19, 2006 Author Share Posted November 19, 2006 Tjenna, Jag kör oxo 97.19 på min Dell M65, båda mina graphicsvärden minskade med 0.1... :'( MEN jag tror de har fixat den här idlegrejen med GPUn och det är det viktigaste just nu för helhetsintrycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts