Gå till innehåll

GPU användning i Vista?


Illsley

Recommended Posts

Tjenna,

Jag har en Dell M65 med Nvidia Quadro FX350 gpu. GPUn används ju som bekant när man använder Aero gränssnittet, det e ju den som jobbar då. Men efter ett tag så verkar det som om GPUn går ner i idle-mode så när man rör nåt fönster så hackar det eftersom GPUn unte hjälper till. Sen efter nån eller några sekunder vaknar GPUn till och då går allt mjukt igen. Nu är frågan varför GPUn sätter sig i idle? Jag har inte hittat nån inställning i Bios, jag antar att det är drivrutinerna.

Nån som stött på detta problem tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, tack för snabbt svar!

Du sitter också på en Dell eller? Jag e lite sur för jag kan inte installera Nvidias senaste (RC2) drivisar heller. När jag kör igång den så säger den bara att det inte finns nån kompatibel hårdvara!  >:( Ungefär som att jag måste vänta på att Dell ska orka göra sin "egna" lilla Nvidia drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, har en Dell Latitude D620. De Vista-drivare som följer med Vista RTM är äldre än de som finns att ladda ner från deras hemsida. Det går dock att installera drivrutinerna ändå genom att modifiera INF-filen som styr vilka kort det ska gå att installera för, kolla in artikeln som jag just flyttade över från alltomvista.se till http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...4&Itemid=96

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...