Rappe Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 la in vista för ett par dagar sedan på en partition som jag skapade på en av mina diskar, köpte sen en ny hdd som jag tänkte använda bara för vista så jag formaterade partitonen som som jag tidigare skapat och började installationen på den nya disken, men här uppstod det problem, när den kopierat alla filer till hddn och omstart krävdes så kommer jag inte längre än till Bootmanagern där jag nu har 2 Vista att välja mellan samt då mitt XP, klickar jag på ett av vista alternativen så får jag följande text "Windows faild to start. A recent hardware or software change might be the cause" "File: windowssystem32winload.exe" Vad ska jag göra har testat formatera flera gånger samt provat att installera igen vilket bara resulterar i fler vista alternativ i bootmanagern med samma felmeddelanden. Hur får jag bort alla alternativen och lyckas med att få in vista igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Detta kanske gör nån nytta. http://www.vistabootpro.org/index.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rappe Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Japp det hjälpte att få bort Vista alternativen i Boot managern, nu ska jag bara se om jag kan installera igen =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts