Gå till innehåll

Hur avinstallera Messenger?


neo

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett litet smått irriterande problem som jag hoppas nån här kanske kan hjälpa mig med, är det möjligt att avinstallera Messenger (msmsgs.exe) helt & hållet från datorn?

Jag har testat både via "Kontrollpanelen-> Lägg till eller ta bort program" och letat i programmappen efter en "uninstaller" men det verkar ju helt omöjligt att få bort detta...sen har jag också märkt att programmet lägger till sig i automatiska uppstarten även fast jag stängt ner det via msconfig (har till och med raderat det med programmet "Startup Organizer" men så fort jag stänger ner datorn och loggar in på nytt så ligger det där igen ???

Har även samma problem med programmet Quick Time Task (qttask.exe) som envisas med att startas samtidigt med windows fast än jag stängt ner det/bockat av.

Skulle verkligen behöva hjälp med att fixa dessa 2 problem.

/Anders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade kanonbra ;D..tack för tipset Landsfiskalen.

Då återstår bara problemet med Quicktime Task, har iofs funderat på att avinstallera Quicktime helt & hållet så slipper man ju detta men å andra sidan kan den spelaren vara bra att ha om man tex vill kolla filmtrailers från Apple.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...