neo Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Hej! Jag har ett litet smått irriterande problem som jag hoppas nån här kanske kan hjälpa mig med, är det möjligt att avinstallera Messenger (msmsgs.exe) helt & hållet från datorn? Jag har testat både via "Kontrollpanelen-> Lägg till eller ta bort program" och letat i programmappen efter en "uninstaller" men det verkar ju helt omöjligt att få bort detta...sen har jag också märkt att programmet lägger till sig i automatiska uppstarten även fast jag stängt ner det via msconfig (har till och med raderat det med programmet "Startup Organizer" men så fort jag stänger ner datorn och loggar in på nytt så ligger det där igen ??? Har även samma problem med programmet Quick Time Task (qttask.exe) som envisas med att startas samtidigt med windows fast än jag stängt ner det/bockat av. Skulle verkligen behöva hjälp med att fixa dessa 2 problem. /Anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Testa den här koden. Tar bort windows messenger. Kör. RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Funkade kanonbra ;D..tack för tipset Landsfiskalen. Då återstår bara problemet med Quicktime Task, har iofs funderat på att avinstallera Quicktime helt & hållet så slipper man ju detta men å andra sidan kan den spelaren vara bra att ha om man tex vill kolla filmtrailers från Apple.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 De går ju att bocka ur i msconfig. Eller köra quicktime alternative i stället. Då slipper man eländet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Avinstallerade precis vanliga Quicktime och installerade istället Alternative och det verkar ju riktigt bra 8) Nu slipper jag tänka på det nåt mer, tack än en gång för tipsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts