Gå till innehåll

Nero problem


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Om du menar att bränna en .iso till CD-image med Nero så går det utmärkt, antingen öppnar du .iso-filen i Ultraisoprogrammet och väljer cdimage så startar Nero eller så pekar du på filen i Nero och väljer CD-rom, så vet programmet vad det skall göra. Lätt och enkelt.

Eventuellt får du klicka på någon knapp det står "Bränn" på eller liknande, beroende på om du har svenskt Nero eller engelskt, jag förutsätter att du har det på svenska. Det kan ju också vara så att Ashampoo har blivit nåt slags huvudprogram för att bränna CD/DVD kolla i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Om du menar att bränna en .iso till CD-image med Nero så går det utmärkt, antingen öppnar du .iso-filen i Ultraisoprogrammet och väljer cdimage så startar Nero eller så pekar du på filen i Nero och väljer CD-rom, så vet programmet vad det skall göra. Lätt och enkelt.

Eventuellt får du klicka på någon knapp det står "Bränn" på eller liknande, beroende på om du har svenskt Nero eller engelskt, jag förutsätter att du har det på svenska. Det kan ju också vara så att Ashampoo har blivit nåt slags huvudprogram för att bränna CD/DVD kolla i inställningarna.

Om jag skall göra som du säger i början så är filen för stor för den kan barabränna 2Gb och filen är väl ca: 4,3 eller någon men nu har det börjat funka med ashampoo så då fortsätter jag med det programmet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD-skivor enkel ligger väl på drygt 4.2 GB och CD på 700MB, men det finns CD på 800MB om mer utrymme behövs. DVD dubbel-lager vet jag inget om och Ashampoo har jag heller ingen erfarenhet av. De program som jag använder är EasyCD Creator version 5.3.4.21 som fanns med när jag köpte en Laciebrännare för ca 3 år sedan och är också på svenska, liksom Nero 6 jag använder när så behövs. Både Nero och Roxios EasyCDCreator är 2 suveräna program som aldrig strejkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...