Gå till innehåll

Firefox: URL:en är ogiltig?


Libra63

Recommended Posts

Hej!

Öppnar Firefox genom att klicka på ikonen på skrivbordet. Nu plötsligt kommer ett felmeddelande upp: "URL:en är ogiltig och kan inte öppnas"? Klickar på OK och Firefox öppnas, detta händer även på vissa sidor när jag surfar runt. Det enda jag har gjort med datorn idag är att surfa och laddat hem ett nytt tema till Firefox. Detta temat hamnade inte under tillägg/teman så jag bytade tillbaka till ett annat tema som jag har. Kan det ha hänt något med webläsaren när detta nya tema krånglade? Har kört bla CCleaner och startat om men felet kvarstår.

Edit:

På tex Blocket, Discshop, Altavista kommer inte felmeddelandet upp  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara temat som ställer till det, det bästa är om du försöker avinstallera det helt och hållet. Det finns också ett felsäkert läge för firefox, det finns en genväg till det i startmenyn. Kolla om du får samma problem med det.

Ge gärna en länk till sidor som ger problem, det är bättre hjälp för felsökning än sidor som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara temat som ställer till det, det bästa är om du försöker avinstallera det helt och hållet. Det finns också ett felsäkert läge för firefox, det finns en genväg till det i startmenyn. Kolla om du får samma problem med det.

Ge gärna en länk till sidor som ger problem, det är bättre hjälp för felsökning än sidor som funkar.

Hej!

Temat finns inte i listan där alla andra temanen finns. Det hamnade ens inte där när jag installerade det. Finns det någon annanstans  ??? Ska se om jag kommer in på en sida till där felmeddelandet dyker upp. Kommer tyvärr inte ihåg nu på vilken/vilka sidor felet dök upp på innan. Felsäkert läge för Firefox i startmenyn, var hittar jag det  ???

Edit:

Nu dök felet upp när jag skulle öppna TV4.se, har den sidan bla i Bokmärlsfältsmappen.

Ibland går det inte alls att öppna sidor som jag har i bokmärksfältsmappen  ???

Det händer alltså inget när jag klickar på "öppna i ny flik"  ???

Edit 2

Nu är det löst!!!! ;D

Fattade hur jag skulle starta Firefox i felsäkertläge. Hittade då temat och avinstallerade det så nu är allt som det ska vara*pust*  :D

Kan väl också passa på att varna för detta temat då, lolifox-theme heter det. Det var tydligen det som strulade till det hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra att du lyckades fixa det!  ;D Det är bra att känna till det där felsäkra läget, det kan en rädda många situationer.

En annan bra sak är programmet MozBackup http://mozbackup.jasnapaka.com/

Mha det kan du spara alla dina inställningar och bokmärken i firefox, även vissa tillägg kan sparas. Programmet funkar även med thunderbird.

Om jag skall installera lite tveksamma tillägg/teman så tar jag alltid backup först. om något händer med installatione så går det få lätt att avinstallera, radera mozilla-mappen och sedan installera på nytt och att sedan återställa allt med backupen. Det är ju också praktiskt om man vill installera på ytterligare en dator, efter omforattering  osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...