Gå till innehåll

Hur mycket krävs


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Undrar hur mycket ledig HD man måste ha för att installera vista samt,

vart man kan ladda ner en testversion av vista (sve/eng).

Måste man har 512 mb minne eller räcker det med 256

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. du orkar alltså inte googla fram det själv?  :P

A Windows Vista Capable PC includes at least:

    * A modern processor (at least 800MHz1).

    * 512 MB of system memory.

    * A graphics processor that is DirectX 9 capable.

Dessutom tror jag det är omnämnt flera ggr här på forumet att testversionen inte längre släpps. I så fall får du skaffa den genom en polare el. dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver minst 10GB ledigt utrymme för att kunna installera Vista. 512MB i RAM är ett minimum och jag ska inte svära men det är nog så att det inte ens går att installera på mindre än 512MB.  Ngn kanske har testat detta och vet bättre. Vistas server-släkting Longhorn går inte ens att installera med mindre än 512MB.

Det finns heller ingen testversion ännu utan det blir nog till att vänta till den officiella lanseringen i slutet av januari innan de offentligör en eventuell testversion. När eller om så sker kan du läsa om det på förstasidan, var så säker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

OK

Då får jag vänta tills plånboken blivit lite större så jag kan inhandla en bättre dator....

Men MS office 2007 funkar iallafall med en pentium 3 med 256MB och en processor på 1.13 GhZ, det trodde jag faktiskt inte att det skulle göra....

Men hotmail via MS outlook 2007 går fanimej inte, den saknar lösenord hela tiden.. jag har försökt allt... Någon som har ett superbra förslag till mig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...