Gå till innehåll

Stort Problem med hemnätverk hjälp?


Djinn

Recommended Posts

Hej Allihopp!

Jag har ett stort problem med min hastighet i hemnätverket. Det är så att jag och borsan är kopplad med kabel mellan oss för att få snabba överföringhastigheter.

Jag har en amd64 dator med 64 bitars windows och 2 st 1gb/s nätverskort intergrerad på moderkortet. Ena nätverkskortet är kopplad till internet direkt, den andra är kopplad till min brorsas dator med en korsad cat 6 kabel som ska ge 1gb/s. Min brorsas dator är också en amd64 med 64bitars windows. Hans dator har 1 st 1gb/s nätverkskort (intregrerad) som är kopplad till min dator med cat 6 kabeln. Så han kan få ut internet genom min dator.

Problemet är inte att vi inte kan surfa utan hastigheten mellan oss. Jag hade tidigare en korsad cat 5 kabel och vi skickade filer mellan oss genom dc upp till 26mb/s. Men då fick jag reda på att om jag skaffar mig en cat6 kabel skulle jag få ett betydligt snabbare hastighten, men nej det är fortfarande samma hastigheter jag får, vad kan vara problemet snälla hjälp mig?

Jag har stängt av bandbredden i qpedit.msc och stängt av branväggar och alla andra program men det funkar fortfarande inte. Både hans dator och min dator visar att vi är kopplade med 1gb/s i nätverksinställningar men jag förstår bara inte. Jag har t.o.m försökt överföra filer genom windows egen nätverk där går det också långsamt. Båda våra datorer är relativt nya.

Tack i förhand/ Djinn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...