Gå till innehåll

Bärbar som startar om?


eddi

Recommended Posts

Jag har en bärbar som startar om 10-15 ggr innan den fungerar. Felkoden på blåskarmen är 0x0000000A.

Det är ett väldigt dåligt batteri och jag måste hela tiden köra med adapter. Vad jag nu har märkt till min förvåning är att när jag startar med det dåliga batteriet startar den nästan korrekt. Är det så att man måste ha ett fungerande batteri för att det skall fungera

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att uppgradera BIOS, http://support.fujitsu-siemens.com/Downloa...9C-65C4DF38BB81.

Jag håller det för mycket mycket osannolikt att batteriet orsakar problemet. Du kan ju alltid testa med att ta ur batteriet helt och hållet och bara köra AC-adaptern.

Kan du förresten komma in i felsäkert läge utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den startar om när jag skulle testa minnen. Vad som är konstigt är att den verkar starta med bara batteri fast det bara håller någon minut, men med laddaren är det 10-15 ggr sen går den klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat allt uppdaterat bios ringt support som du föreslog Stenis (datorn är två månader för gammal för 3 års support). Inget hjälper.

Till sist om installerade jag xp. Samma problem. Nu upptäcker jag att det är bara när datorn är kall när den blir varm och startat om flera ggr fungerar den perfekt, det går att starta om utan problem. En felkod som kommer upp med blåskärm är 0x0000009c. Vad gör man? Kan det vara grafiken eller moderkortet som blir bättre när det blir varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag skall meddela att problemet är löst och delge detta om någon stöter på ett liknande.

När allt var prövat fick jag en känsla att det hade med stömmen att göra. Den här datorn har en ac på 20 volt så jag provade en annan med 19 volt och till min förvåning går datorn som en klocka. Jag köpte en universial från 12-24v och ställde på 19 och nu är det bara att köra. Jag tittade på cpu hastigheten och den har inte sjunkit, den sjunker lite vid 18. Förmodligen är kanske powerenheten orginal 20v datorn blir överklockad och stänger av, problemet är i allafall löst.

Tack till Stenis som kom med förslag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...