Gå till innehåll

Köpt Vista ultimate


Keskin

Recommended Posts

Borde du inte ha kollat det innan du köpte det ;)

Ultimate innehåller allt så det räcker både till affärer och nöje. I Windows Vista Product Guide så kan du se exakt vad de olika versionerna innehåller, om du vill ändra dig.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde du inte ha kollat det innan du köpte det ;)

Ultimate innehåller allt så det räcker både till affärer och nöje. I Windows Vista Product Guide så kan du se exakt vad de olika versionerna innehåller, om du vill ändra dig.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Visst borde jag ha kollat det.

Men eftersom det är arbetet som betalar licensen så bryr jag mig inte om det så mycket. Ville bara höra från någon annan om det är en bra utgåva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså! :) Om pengarna inte spelar ngn (eller spelar mindre roll) så rekommenderar jag Ultimate utan att tveka, då får du som sagt med allt! Dessutom kommer det att släppas något slags mervärde för de som köper Ultimate-versionen och det kallas Ultimate Extras. Vad det är får vi nog se när Vista lanserats officiellt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey. Då vet jag.

Nu väntar man med spänning på leveransen som sker i slutet av månaden. Helst vill man ju ha programvaran redan idag.

Förmodar att du använder Ultimate själv, eller?

Och som sagt, hellre att det får kosta lite mer och att man kan använda det på alla tänkbara sätt. Jag betalar alltid (eller mitt arbete), för mina programvaror. Avskyr hackers och "snålåkare".

//Danny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp förstår att du längtar, det är dock värt väntan :) Själv kör jag Vista Enterprise på jobblaptopen och  där hemma kör jag Ultimate. Eventuellt kommer jag att köpa till en licens till hemmet då jag har en dator som jag vill uppgradera till Vista, och precis som dig har jag inte mycket till övers för varken "hackers" eller snålåkare :)

// Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hackers gör bara att programen blir dyrare.

Och de som jobbar på t.ex. Microsoft ska ha betalt för sitt jobb, samt vill jag ha rent samvete jämtemot allt och alla.

Antar att det är värt väntan, som du säger!

Jag kommer att köpa ytterligare en licens, men för egna pengar - som skall installeras på en stationär hemma dator. Men det är rätt mycket pengar för mig själv. Dock är det nog värt det, efter en utvärdering på arbetsdatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet vart jag ska vända mig.

Tack för hjälpen om Ultimate versionen.

En fråga till innan jag lämnar datorn för dagen;

Om jag har hårrdisken delad i två partitioner - kommer detta att fortlöpa som två partitioner även efte installationen? När man installerar XP får man välja detta. Jag vill ha kvar den ena partitionen för att kunna lägga alla filer som skall sparas. Men måste innan vara _säker_ på att partitionen inte försvinner vid installation.

Nu återstår bara en extra lång månads väntetid.

Mvh

Danny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, precis som i XP får du i Vistas installastionsprogram välja vilken partition du ska installera på. Med verktyg i Vista kan du till och med krympa befintliga partitioner för att skapa nya sådana!

Eller utöka en partition fungerar också bra under förutsättning att det finns opartitionerat utrymme.

Tänker du dualboota XP och Vista?

I så fall bör du tänka på hur du installerar Vista.

Bootar du med DVD:n så väljer Vista att lägga sig på partition C och XP får D, när du loggar in med Vista. Loggar du in med XP, så är XP på C och Vista på D.

För att få XP på C och Vista på D obereoende av vilket operativsystem du startar med, måste du installera Vista inifrån XP. Det är lätt, bara att starta XP, stoppa i Vista-DVD:n och installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...