Gå till innehåll

Vista eng - Vista swe?


reed

Recommended Posts

Har Vista (Ultimate) engelsk version installerad nu (sedan i fredags, och blir mer och mer imponerad hur snabbt system de är varje dag samt lär mig något nytt hela tiden) men kan jag bara installera Vista (Ultimate) svensk version över eller måste jag avinsallera engelska versionen innan och töma min Vista disk och sedan göra om hela processen från grunden?

Tänkte eventuellt byta till Svenska versionen nu ikväll.

Ps! någon som vet hur de verkligen kommer funka sedan med Ultimate Extras.. dvs byta språk bara så där, måste vara stor nerladdnings fil de tycker man eller? och då spelar de väl ingen roll vilken Ultimate version man har, går ju byta språk sedan när de kommit via Extras eller rätta mig och jag har fel.

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att byta språk på grundversionen av Vista måste du alltid installera en helt ren installation. I ditt fall verkar det enklast att invänta Ultimate Extras och språkpaketen som följer med. Ett språkpaket ligger runt 100-400MB, vanligtvis ett par hundra MS skulle jag tippa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan tänka mig skiljer mellan är om du vill ha dina program installerade i c:program files eller c: program som standard. Och likaså om du vill att mappen autostarta skall heta så eller startup, och liknande saker som man inte bara ändrar på. Nu är dock detta bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tackar för alla svar.. men misstänkte jag skulel få göra en clean installation.

Men mig gör de inget.. då jag har en helt egen 250gb disk bara för Vista.  Och kommer inte köra Vista som primärt OS (inte än) utan kommer köra de och testa och lära mig de lite allt eftersom.. men nu dom senaste dagarna har man enbart kört med Vista dock, men vill ändå vänta ett tag innan man byter ut mitt XP totalt.. därför kommer jag köra in Svenska versionen under kvällen här.

/reed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...