Gå till innehåll

Counter-Strike open gl


PrzaN

Recommended Posts

???

Hej

Installerade just vista.. Fått hem senaste ATI drivarna och allt

Men när jag ska spela Counter-strike 1.6 så kan jag inte köra open gl. Det kommer upp ett meddelande där det står The specified video mode is not supported. The game will now run in software mode.

Har installerat om mitt grafikkort och provat mixtra med hertz och dylikt..

Snälla hjälp ! :(

Jag har ett radeon x800gt

amd 64 3500+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du den senaste drivisarna http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html för drivisarna till vista är inte riktig klart tycker jag igår kunde jag inte koppla tv och datorn efter en om installation på drivisarna så fixade sig=)

kolla en gång till med länken jag har skcikat om inte kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer :-[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är OpenGL-stödet under all kritik och drivrutinerna är inte de bästa. Det fanns tidigare en lösning på detta, att ta ett par OpenGL-dll:er från en Windows XP-installation och stoppa in i Vista. JAg vet att någon lyckades med detta i en betaversion men har inte hört något om den lösningen sedan dess. Det kanske kan vara värt att undersöka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gurkjuice

Ja men det är lätt, drivrutinerna till vista (mina i alla fall) har itne stöd för open gl men om jag går till sidan för Nvidia och laddar hem där får jag med open gl och allt funkar underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det är lätt, drivrutinerna till vista (mina i alla fall) har itne stöd för open gl men om jag går till sidan för Nvidia och laddar hem där får jag med open gl och allt funkar underbart.

har du nån länk till nedladdning för det? har nämligen samma problem med att openGL inte funkar=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...