arnada Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Media Portal Version: 0.2.2.0 Storlek: 30,2mb Typ: Media Center Hemsida: http://www.team-mediaportal.com/ Nerladdning: http://www.team-mediaportal.com/download.html Info: Mycket bra Medie Center mjukvara, du får allt och lite till fast gratis. Jupp det är helt gratis så varför köpa Windows Media Center om du redan har en Xp version och vill köra media center ? Fungerar med all in wonder II fjärrkontrollen, den enda jag testat ;D testa detta om du vill uppleva media center, det finns även en hel drös olika skins så du kan ändra utsende när du känner för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 20, 2007 Share Posted January 20, 2007 ...det finns även en hel drös olika skins så du kan ändra utsende när du känner för det Leende (smiley) Hur många är en drös?? Är det lika många som två gross... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 22, 2007 Author Share Posted January 22, 2007 en drös är 36 stycken skins ;D det inklusive skinnet som får media portal likna Windows Media Center (MCE) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Vad är det för systemkrav för jag får det inte att fungera det blir bara en grå ruta när jag startar meda portal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Har du installerat .NET 2.0 och Direct X 9c innan du installerade Media Portal ? Jag hittar inte några systemkrav hinner inte leta nu heller, men skulle tippa på omkring 1.8---2 ghz 512---768mb ram 3-4 år gammalt grafikkort Se till att köra config wizard först innan du startar själva media portal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Kan man kolla på något enkelt sätt om man har detta... har för mig det men jag kommer inte ihåg vad man skall skriva i kör fältet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Högerklicka på "Den här datorn" -> egenskaper, där finns allt utom grafiken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 för att kolla vilken Direct X version du har så skriv "dxdiag" i kör (utan "") När jag installerade media-portal så fixade programmet .Net så det ska nog inte vara några problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Tusan det startar inte ändå... vad kan då vara fel ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 vad har du för dator ? Service packs, grafikkort osv ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Tror jag har en klen dator det är nog det problemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts