Gå till innehåll

Hjälp med pcikort& drivisar till Xp home


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Har en liten undring.. min bärbara har 2 USB portar som är av modellen 1.1 alltså det gammla standarden...

och en pci utgång(heter det så) där man kan sätta in ett kort så man får 2 extra 2.0 utgångar. Om jag gör en snabbövergång i enhetshanteraren så finner jag att det finns: Medskickar bild, de två översta är väl orginal USB portarna 1.1 men de andra två kan jag ta bort dom?? vet ej vad det är... Om jag sätter i PSi kortet så kommer det upp 5 stycken extra förutom dom 4 som bilden visar kan jag ta bort dom och ersätta dom med nya drivisar utan att krascha datorn. För som det är nu så kan jag inte starta datorn utan det tar en massa tid innan den startar, datorn vill liksom inte gå igång.

Mitt pci kort är av modellen Zonet ZUN 2200 32-bit PC Card

Länk: http://www.zonetusa.com/DispProduct.asp?ProductID=82

Vilken av drivisarna skall man välja tro det är via chipset eller ?? Kanske skall välja nec vid ominsallation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Ok man kan inte vara bra på allt Då vet jag att det heter PCMCIA kort om jag får mera problem.

Kan jag ta bort allt annat fom dör till kortet och ominstallera detta kortet så jag får ordning på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Det funkade med dom drivarna till Kortet HD:na funkar men nu skall jag trycka in det portabla ljudkortet i en av portarna skall bli roligt att se vad vad som händer eller inte händer...

Återkommer med rapport... Undrar om jag skall ta bort dom drivisarna först och återominstallera dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...