Gå till innehåll

Vista Ultimate signature ed...


bclemon

Recommended Posts

Men om jag fattat allt rätt så kan man installera en uppgraderings version direkt på en tom hårddisk och behöver alltså inte uppgradera en hårddisk som redan har Windows XP? Förstod inte nyheten riktigt som stenis la upp innan! Eller så jag bara trög, men det med OEM versioner är så luddigt! Kan man teoretiskt sätt byta komponenter som man vill när man har installerat en så kallad OEM eller en uppgradering? Eller måste man köpa en ny OEM version om man tillexempel byter ett moderkort och en CPU eller liknande!? Funderar på om jag ska köpa retail eller OEM 64 bitars imorgon! :( Sorry om jag stjäler tråden lite men hittar inga direkta svar på forumet i övrigt och så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag fattat allt rätt så kan man installera en uppgraderings version direkt på en tom hårddisk och behöver alltså inte uppgradera en hårddisk som redan har Windows XP? Förstod inte nyheten riktigt som stenis la upp innan! Eller så jag bara trög, men det med OEM versioner är så luddigt! Kan man teoretiskt sätt byta komponenter som man vill när man har installerat en så kallad OEM eller en uppgradering? Eller måste man köpa en ny OEM version om man tillexempel byter ett moderkort och en CPU eller liknande!? Funderar på om jag ska köpa retail eller OEM 64 bitars imorgon! :( Sorry om jag stjäler tråden lite men hittar inga direkta svar på forumet i övrigt och så!

En uppgraderingslicens måste installera på ett annat Windows och kan inte installeras på en tom hårddisk. En OEM- eller retaillicens kan installeras som ny/ren installation eller som uppgradering, är du med? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Bra! Då blir det garanterat köp av Vista Ultimate 64-bitars OEM version! Så då kan man byta ut komponenter som man vill och hit och dit utan att det blir problem med sin Vista version? För jag kan ju garantera tillexempel att jag kommer köpa ett DX10 kort senare också! Tack för svar Stenis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...börjar jag aldeles strax att installera =) Hoppas att det finns fler fans som var på centralen och kanske fick tag i ett ex.

Soliga hälsningar!

Flem

Synd att allt ska finnas i STHLM! :P Själv är man från Malmö trakten och var inte speciellt sugen på att ta bilen/flyget till Stockholm för att "kanske" bli en av de 40 st som fick Vista Ulitmate! Så det verkar som att det bara var en uppgraderings version ni fick?

För att inte göra de avundsjuka, som INTE fick ett gratis exemplar av Vista, så kanske det skall tiläggas att det var en engelsk version som delades ut...

Och vi bor i Sverige... ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag fick också min Ultimate Edition. Jag var den sista. Mannen orkade inte att leta efter personer utan gav erbjudandet till de som var närmast honom. Undrar om det blir värd något? :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...