Landsfiskalen Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Hej. Om jag vill starta ett windowsprogram innifrån ett javaprogram. Hur skriver man då? koden alltså? Fx om jag vill starta en .batfil, öppna en mapp, starta notepad eller vad som helst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 du kan ju göra tvärtom för enkelhetens skull ;D öppna java filen från bat 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 du kan ju göra tvärtom för enkelhetens skull ;D öppna java filen från bat 8) Detta är viktigt om ja ska fortsätta med java överhuvudtaget. Fx om jag vill göra ett eget aktivitetsfält, startmeny mm, är det ett måste att kunna styra windowsprogram från min egen javafil. Och då kan man göra om det till riktig maskinkod, så man får ett riktigt program, vettu. ;D Annars är det ingen ide' att fortsätta. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted March 6, 2007 Share Posted March 6, 2007 Du gör inte om ett javaprogram till maskinkod, hela grunden i java är ju att det ska vara plattformsoberoende. Du tar ju bara ett program som är gjort för en viss plattform som sedan innehåller samma vanliga java byte-kod Edit, prova gärna mitt program som gör precis detta: Tråd: Java till exe åt folket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gurkjuice Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Hejsan! Jag kollade igenom lite inlägg och hittade detta. Svaret kommer förmodligen rejält sent men det kan vara bra för andra medlemmar: Runtime.getRuntime().exec(String); Exekverar String Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts