Gå till innehåll

Vista = segt :-(


arsson

Recommended Posts

Har en en AMD Athlon 64 3000+, 1 Gig RAM, ATI Radeon X300.

Har Vista 32 och XP x64 installerat på varsin partirion och tycker att program startar mycket snabbare i XP

Har de senaste ATI drivrutinerna och stängt av Aero funktionen. Det enda som är aktverat under Prestanda inställningar är Använd Visuelstil, visa miniatyer i stället för ikoner och skuggor på skrivbord text.

Har haft Vista 64 installerat tidigare och då tror jag det gick fortare än vad vista 32 gör. Enligt experter så ska man ju knappt märka någon skillnad på 32 VS 64.

Hur upplerver ni det med liknande dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara din X300-kort. Grafikkortet skall kunna köra Diractx 9.0c tror jag. Jag är inte helt säker. Om du nu köra med Aero och allt. Det finns nåt som heter Windows Vista Ugrade Advisor eller nåt liknande där man kan kolla om ens dator kan köra Vista eller inte. Programmet kollar alla komponter och betygsätter datorprestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo X300 fungerar ihop med Aero att rulla fram fönster går inte segt. Men har stängt av Aero för att spara på resurser, men går ändå lite små segt.  Eller har grafikkortet jätte stor betydelse?

Tar lång tid att starta icke Microsoft program. ex Firefox, Total Commander, Winamp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...