Gå till innehåll

Standby/Hibernate-knappar ballade ur efter Vistainstallation


pmarriott

Recommended Posts

Hade lite problem med användarkonton efter uppgradering från XP till Vista. Löste det genom att slänga in en ny hårddisk och köra en ren installation. Nu har ett annat problem uppstått. Jag har en Dell laptop och där trycker man Fn+Esc för vila och Fm+F1 för viloläge, men Fn+F1 funkar inte alls och när jag trycker Fn+Esc går den i viloläge istället för vila. Jag trodde knapparnas funktion skulle styras av bios? Någon som har nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, samma här. Jag har två hårddiskar på min. På den ena har jag uppgraderat original XP från Dell till Vista. Där funkar standby/hibernate-knapparna. På den andra disken har jag en ren Vista-installation. Där funkar det inte. Misstänker att jag måste ha ner nån drivis från Dell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, testade själv Fn+F1 (Hibernate) på min Latitude D620 och den gick ner i Hibernate-läge! Minns att jag testat det någon gång för länge sedan men då fungerade det inte. Testa att installera chipsetdrivarna från Dell! Vad har du för modell förresten?

Har en Inspiron 9400. Dell skulle maila information om vilken fil jag ska ladda ner och installera, men det har de inte gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...