Pukin_Dog Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Av någon anledning så vill inte skärmsläckaren fungera. Ibland hoppar den igång efter mina 10minuter annars kan den stå i timmar. Ingen aktivitet alls vid datorn eller något den gör. Finns det lösning på detta? Har ändrat i avancerade inställningar för energisparläget då alla profiler verkar bara vara för bärbara datorer av någon skum orsak. Vill ju inte att HD ska slockna efter 20minuter och så. Lär ju slita grymt på dem då att starta upp i parti och minut när man sätter sig. Är det en bugg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted February 14, 2007 Author Share Posted February 14, 2007 Har noterat att det påverkas av om man ändrar avancerade inställningar för viloläget och det när skärmen ska stängas av. Skumt. Skulle vilja gå så långt som att påstå det är en liten bugg faktiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Samma problem här, fast skärmsläckaren har slutat fungera helt. Kör Vista x64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 En annan sak som har med saken att göra till viss del är ju att det inte finns inställningar för vanlig dator att välja utan det är för att spara batterier alla 3 förvalen. Märkligt. Kan ju inte vara bra att HD stängs av efter 20 minuter. Visst kan man ändra detta för hand men att nästan utgå från bärbara datorer är ju märkligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Senaste tiden har den slutat helt hos mig med. Bara vägrar att hoppa igång! Så irriterande! Undra om det har med ATI drivarna till grafikkortet att göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Problemet löst i mitt fall. Det var min webb-lur till skype, topcom webtalker100, som strulade till skärmsläckaren! Efter att jag plockat bort den funkar skärmsläckaren igen. Knepigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Jaha ja. Ja det är lite knepigt faktiskt. Jag har inget sådant och jag vet i f.. hur man ska göra för att hitta vad som strular. Kan ju vara precis vad som helst ju! Surt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Någon som hittat en slutlig lösning på detta problem? Jag har testat en hög saker men det går inte att få till så att släckaren startar. Enstaka gånger kan det fungera om datorn varit i viloläget innan. Men om jag kör något program efter viloläget så lägger släckaren av igen. Irriterande som fan detta! Trodde ett tag det var ett tillägg till ATI drivarna som strulade men det har visat sig inte vara det heller. Har även installerat om maskinen utan framgång. HJÄLP! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Vad skall ni egentligen med skärmsläckaren till? Har lärt mig sedan mycket lång tid tillbaka att ett energischema med avstängning av bildskärmen, spara mera ström och är inte lika problematiskt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Jag har CRT skärm och den tar ett tag att värma upp varje gång. Lättare att göra så med en LCD. Så därför vill jag ha skärmsläckare. Dessutom så kostar Vista en hel del så man kan begära att det ksa funka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts