Gå till innehåll

Skärmsläckaren funkar bara ibland


Pukin_Dog

Recommended Posts

Av någon anledning så vill inte skärmsläckaren fungera. Ibland hoppar den igång efter mina 10minuter annars kan den stå i timmar. Ingen aktivitet alls vid datorn eller något den gör. Finns det lösning på detta? Har ändrat i avancerade inställningar för energisparläget då alla profiler verkar bara vara för bärbara datorer av någon skum orsak. Vill ju inte att HD ska slockna efter 20minuter och så. Lär ju slita grymt på dem då att starta upp i parti och minut när man sätter sig. Är det en bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

En annan sak som har med saken att göra till viss del är ju att det inte finns inställningar för vanlig dator att välja utan det är för att spara batterier alla 3 förvalen. Märkligt. Kan ju inte vara bra att HD stängs av efter 20 minuter. Visst kan man ändra detta för hand men att nästan utgå från bärbara datorer är ju märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Någon som hittat en slutlig lösning på detta problem? Jag har testat en hög saker men det går inte att få till så att släckaren startar. Enstaka gånger kan det fungera om datorn varit i viloläget innan. Men om jag kör något program efter viloläget så lägger släckaren av igen. Irriterande som fan detta! Trodde ett tag det var ett tillägg till ATI drivarna som strulade men det har visat sig inte vara det heller. Har även installerat om maskinen utan framgång. HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har CRT skärm och den tar ett tag att värma upp varje gång. Lättare att göra så med en LCD. Så därför vill jag ha skärmsläckare. Dessutom så kostar Vista en hel del så man kan begära att det ksa funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...