Pukin_Dog Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Använder mig av BBB och det funkar bra. Har 3 datorer inkopplade i modemet/Routern. Nu har jag installerat Vista på 2 maskiner och dentredje kör XP. Ena Vistamaskinen har funkat klockrent flera dygn. Den andra funkade första dygnet sedan stod datorn över natten och gick troligen ner i sitt nya viloläge tills barnen startade upp den igen på eftermiddagen. Nätverket är borta! Kunde gå in och hitta det lokala nätverket igen utan problem men den vägrar att hitta Internet? Hur kan det funka en dag men inte nästa. Hjälper inte att starta om vare sig dator eller router eller att begära nya adresser. Hjälp! Gillar Vista men sånt här får en att se rött alltså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 har själv råkat ut för detta dock med XP samt några kunder har haft det problemet, det bredbandsbolaget säger är att du ska stänga av modemet i 30 minuter för att få en ny IP adress.. Detta brukar fungera hos mej men har varit hos de det inte funkat hos, för dem har de bara varit till att vänta så har de snurrat igång igen och fungerat som de ska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens40200 Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Jag har samma problem på min bärbara. Det funkar efter jag har resettat routern och modemet tills datorn går i viloläge. I början typ första veckan fungerade det perfekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pukin_Dog Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Det verkar som det är den lösningen man får ta. Att stänga av den ett tag helt enkelt. Irriterande när man inte riktigt vet vad som är galet bara... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens40200 Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Jag stängde av viloläget Fast jag är inte nöjd med utan skulle vilja veta vad som är fel och hur man löser det utan att inaktivera en energispararfunktion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts