Gå till innehåll

Windows Vista Ultimtate - No MSN


leveriox

Recommended Posts

Hej,

Jag har stött på lite problem med min Windows Vista Ultimate maskin. Jag hade XP Media Center på burken innan igår sen fick jag min nya Ultimtate CD men nu vägrar MSN att fungera. Det står att det kan vara brandväggen som har blockerat programmet. Men "Windows firewall" är avstängt.

Någon som har någon vettig förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du laddat hem och installerat igen eller har du xp på en annan partion med msn filerna? ladda hem Windows Live Messenger istället för MSN det är mycket bättre. Kör du gamla msn från xpisntallationen fungerar det förmodligen inte du måste installera om allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSN Messenger Live fungerar inte för mig heller. Har en ren installation av Ultimate och senaste versionen av MSN Live Messenger.

Programet startat inte ens. Inga felmeddelanden ingenting

EDIT: Det var drivisarna för min inbyggda kamera och ett par ASUS drivisar som bråkade (har en Packard Bell EasyNote MX65-043)...bort med dom och allt funkar perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du laddat hem och installerat igen eller har du xp på en annan partion med msn filerna? ladda hem Windows Live Messenger istället för MSN det är mycket bättre. Kör du gamla msn från xpisntallationen fungerar det förmodligen inte du måste installera om allt.

Jag har XP på samma partion som Vista Ultimate.

Är det ett problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig bra att ha två oprativ system på samma partition!!! :-

Jag föreslår en det ena eller det andra systemet. Det blir flera stora konflikter i denna partition.

De jobbar på olika sätt men använder samma sorts program. Titta på din C: root så får du se.

Ska du ha två oprativ system så lägg de på olika partitioner.

Mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde inte att det går att ha både XP och Vista på samma partion, XP läggs i en mapp kallad old.windows eller liknande och går därför att inte använda som OS men man kommer åt gamla filer. Men du måste installera om allt du vill använda i vista som du tidigare hade i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...