mathie1 Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Hejsan. Tänkte köpa lite mer hårdvara för att få vista att flyta bättre. Får mkt bra värden på cpu samt hårddisk (kör med amd64 3000+ och en sata raptor disk) däremot skall jag utöka till 2 gb minne (har 1 gb). Får bara 3.2 i poäng för gfx kort. Är det lönt att köpa något nytt för att få bättre prestanda i aero ? OBS Jag spelar inga spel, så kanske räcker mer minne för att göra aero smidigare ? Ingen ide o köpa nytt gfx kort om det inte gör någon skillnad. Kortet jag har idag är geforce fx 5600 med 128 mb ram. gör det nån nytta i speed med ett nyare kort ? Isf förslag på vad ! Vill inte ha för dyrt, och jag har agp port, kom gärna med förslag ?` En sista fråga. Ska köpa ett 1 gb usb minne också o köra vista readyboost. Vilket ska jag välja ? Tittar lite på net on net, har dom nått som funkar där ? Och .... behövs det ett usb minne om jag får upp till 2 gb ram ??? Tacksam för ALLA svar // Mathie1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Grafikkortet duger gott om du inte ska spela Vad gäller USB-minnet så kör jag själv SanDisk Cruzer Titanium, det funkar bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts