jock3 Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Tjena! Jag problem med min skärm. Den slocknar av sig själv när jag spelar eller bara jag är inne i datorn. Datorn är på fortfarande, och arbetar men skärmen är svart. När skärmen slocknar så blir den svart, sedan så dyker fram en liten ruta och i den står det: --------------------------- Frekvens utanför området: 49 KHz / 95 Hz Ändra återgivningen till 1280 x 1024 med 60 Hz -------------------------- Sen så har jag ändrat Hz till 60,85,90,100,125. Men ingeting har hjälpt. Och samma sak med upplösningen på skärmen. BILD: Länk till skärmen: http://www.misco.se/product/product.aspx?P...SectionId=21039 /hjälp snälla någon. tack! Quote
maoff1 Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Om det är ett ati kort du har så måste du låsa inställnigarna i ccc kontrollpanelen,har själv haft ett likvärdigt problem på min tft skärm Quote
jock3 Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 Om det är ett ati kort du har så måste du låsa inställnigarna i ccc kontrollpanelen,har själv haft ett likvärdigt problem på min tft skärm oooh ^^ har ati kort. men var finner man låsen ccc i kontrollpanelen? hoppas det funkar. Quote
jock3 Posted February 23, 2007 Author Posted February 23, 2007 ingen som vet problemet eller? : ( Quote
maoff1 Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 klicka på din röda ATI ikon som heter "ccc" välj anvancerad,nästa,välj bildskärmshanterare,l ångt ner i fönstret så står det,vald bildskärm på,där kan du ställa in ditt skrivbord samt frekvens,när detta är gjort tryck på knappen tvinga.Löste mitt problem Quote
Recommended Posts