CobraSnake Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Hej alla, Har den senaste tiden problem med att konfiguera hemnätverk med Windows.......nätverket har fungerat tidigare, men inte nu längre....... Problemet är att ingen av datorerna hittar varandra, fastän vi tillhör samma arbetsgrupp. Båda datorerna kör Windows XP Pro SP2. Har testat följande: Aktivera Netbios Installerat om alla protokoll och tjänster i nätverksanlutningar. Kört Arp. Finns det mer ni kan tipsa om så vi kan dela våra dokument och filer.......Tack!! ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraSnake Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 Vad kör Du för antivirus ???? Jag har hjälpt några stycken som körde F-secure Internet Security och inte hittade några maskiner i nätverket :-( Jag brukar rekommendera att INTE installera Telia-säkersurf !Själv kör jag AVG-free ed.http://free.grisoft.com/softw/70free/setup...ree_446a965.exe Ingen bradvägg (litar rätt mycket på NAT'en i routern) Hittar ALLT i mitt eget nätverk osv. osv. Jo tack för ditt svar, har igår kväll kunnat lösa problemet efter att ha googlat runt i nätet........ Har nämligen lagt till NETBEUI i båda datorerna och konfiguerat om, sedan aktiverat över netbios i nätverksegenskaperna.......whips så fungerar allt igen........ ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts