Gå till innehåll

Fortfarande problem med Windows hemnätverk???


Recommended Posts

Hej alla,

Har den senaste tiden problem med att konfiguera hemnätverk med Windows.......nätverket har fungerat tidigare, men inte nu längre.......

Problemet är att ingen av datorerna hittar varandra, fastän vi tillhör samma arbetsgrupp. Båda datorerna kör Windows XP Pro SP2. Har testat följande:

Aktivera Netbios

Installerat om alla protokoll och tjänster i nätverksanlutningar.

Kört Arp.

Finns det mer ni kan tipsa om så vi kan dela våra dokument och filer.......Tack!!  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör Du för antivirus ???? Jag har hjälpt några stycken som körde F-secure Internet Security och inte hittade några maskiner i nätverket :-( Jag brukar rekommendera att INTE installera Telia-säkersurf !

Själv kör jag AVG-free ed.http://free.grisoft.com/softw/70free/setup...ree_446a965.exe

Ingen bradvägg (litar rätt mycket på NAT'en i routern) Hittar ALLT i mitt eget nätverk osv. osv.

Jo tack för ditt svar, har igår kväll kunnat lösa problemet efter att ha googlat runt i nätet........

Har nämligen lagt till NETBEUI i båda datorerna och konfiguerat om, sedan aktiverat över netbios i nätverksegenskaperna.......whips så fungerar allt igen........ :D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...