Gå till innehåll

Inget ljud efter uppgradering till Vista.


jasube

Recommended Posts

Hej.

Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget.

När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga."

Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud.

Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...
Hej.

Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget.

När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga."

Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud.

Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips?

Jag fick precis samma fel.

Har INTE EN ANING om varför i hela jag har fått det här problemet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget.

När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga."

Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud.

Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips?

God kväll! Testat att gå in på länken nedan och ladda hen en äldre version och se om det funkar?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/112543

Drivisar från 2007!!!! Testa och kolla om det funkar. Bara 1 förslag!

EDIT: Testa via enhetshanteraren att uppgradera ljudkortet.........

Mvh// sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...