jasube Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Hej. Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget. När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga." Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud. Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Har du hämtat drivrutinerna från HP? http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS....y=7&I1.x=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightswipe Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Hej.Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget. När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga." Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud. Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips? Jag fick precis samma fel. Har INTE EN ANING om varför i hela jag har fått det här problemet nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightswipe Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 hoo fucking ray jävla SKITVISTA :@ Blir så förbannad på att det ska krångla så djävulskt. Tydligen funkar inget ljud på datorn alls, det var inte bara låtarna som krånglade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 (edited) Hej.Jag har uppgraderat min HP nx7400 till Vista, och nu fungerar bl.a. inte ljudet. Det har inte kommit några felmeddelanden, allt är frid och fröjd när man tittar i enhetshanteraren. SoundMAX Integrated Digital HD Audio fungerar enligt den. Men det kommer inget ljud över huvud taget. När jag försöker lyssna i Mediaspelaren på en mp3-låt e.dyl. så får jag följande felmeddelande: "Det går inte att komma åt filen. Filen används kanske, du har eventuellt inte behörighet att komma åt datorn där filen finns eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga." Om jag försöker testa ett systemljud så får jag beskedet att det inte gick att spela upp något ljud. Någon som vet mer om detta problem, eller har några tips? God kväll! Testat att gå in på länken nedan och ladda hen en äldre version och se om det funkar? http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/112543 Drivisar från 2007!!!! Testa och kolla om det funkar. Bara 1 förslag! EDIT: Testa via enhetshanteraren att uppgradera ljudkortet......... Mvh// sunshine Edited September 18, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Kan detta var något http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...p;swEnvOID=2096 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts