bclemon Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Tja, någon som tagit en backup till sin hårddisk och försökt spela en HDDVD med Powerdvd 7.2? Min maskin startar filmen men det hackar, enormt mkt. Några ideer vadf som brukar kunna vara fel? Tack på förhand =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 För klen dator kan det vara Vad har du för processor och hur mycket RAM har du? Annars är det ju ett känt problem att även vanlig film hackar i vissa fall om du har Nvidias drivrutiner . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpritDunken Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Är hårdvaru acceleration aktiverat? Vad har du för datorprestanda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted March 2, 2007 Author Share Posted March 2, 2007 Ser ni inte min fina bild? =) Core 2 duo 2 Ghz, 2 gb ram, gf 7600 go 512 mb. Men det kanske fortf är för klent. Acceleration både på och av utan nån skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Ser ni inte min fina bild? =) Core 2 duo 2 Ghz, 2 gb ram, gf 7600 go 512 mb. Men det kanske fortf är för klent. Acceleration både på och av utan nån skillnad. klent? har samma cpu som du och hddvd fungerar utan problem att spelas upp i mediaplayer Intel Core 2 Duo 2.13 Ghz x 2 2 GB Ddr 2 320 Gb x 2=640 GB Hård disk Nvidia GeForce 7600 GS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jalapeno Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Du kan ju prova att installera nya codecs... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bclemon Posted March 4, 2007 Author Share Posted March 4, 2007 justm jag har nått obscurt windows vista codec pack, är det något att ha eller bör det undvikas så långt som möjligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 om windows vista codec pack inte är från microsoft så avinstallera windows media player har allt för att spela upp hd-dvd.dvd, p,s mina hd-dvd är nedskalat så endast filmen finns på skivan allt annat är bort taget vilket gör att det får plats på en 8gb skiva använder inte hd-dvd spelare i datoren tyckte att det var för dyrt att köpa en extra spelare som just bara kan spela upp och inte spela in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts