janus44 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Jag kan inte starta WMC. Inträffade efter uppgradering av Nvidia och Norton Internet Security. Har provat avinstallera det jag gjort men felet är kvar. I en fellogg ser jag att programmet försöker hämta information om tvprogrammet varje dag men lyckas inte. Vad kan det vara? janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maco2 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Har du konfigerat Mediacenter rätt? Du måste ha antennkabeln i datorn för att kunna leta efter kanalerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest t2 Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 han skrev att han inte kund start upp mediacenter 1 din windows vista fick du den av en kompis? 2 köpte du windows vista upgrade/Fullversion/Oem? 3 ditt problem kan ha att du sakanar rätt driver rutiner kolla upp om det finns driver rutiner till din dator genom att besök datorens tillverkar support sida min dator har inte problem med att starta upp mediacenter tyvärr så finns det inte driver för tv kortet så tv biten kan jag inte använda men allt annat fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted March 5, 2007 Author Share Posted March 5, 2007 Jag har en fullvärdig licens, från MSDN, av Vista Home premium 64 bitars. Allting inklusive tvmottagning har fungerat kanonbra. Men detta hände som jag sa efter de två uppgraderingarna. Jag ser i loggen att WMC försöker koppla upp för att hämta EPG(programkontrollen) men lyckas inte. Jag spelade in och kollade på tv hur bra som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted March 5, 2007 Author Share Posted March 5, 2007 Nu har jag upptäckt att hjälpfunktionen inte fungerar på datorn. Microsoft hjälp och support har slutat fungera. Jag har kört sökningar med Norton och Windows Defender. Men inga fel upptäcktes. > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter120 Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Får du en bluescreen? Jag fick det när jag startade mce efter att ha installerat nvidias senaste drivrutiner. Körde en systemåterställning och nu funkar allt som det ska igen! kör vista x64 för övrigt. Konstigt att nvidia sa att de hade fixat alla buggar när de förra drivisarna faktiskt funkar bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janus44 Posted March 6, 2007 Author Share Posted March 6, 2007 Nu funkar det igen. Lösning? Installerade om Vista. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts