Gå till innehåll

Windows Media Center (WMC)


janus44

Recommended Posts

Jag kan inte starta WMC. Inträffade efter uppgradering av Nvidia och Norton Internet Security. Har provat avinstallera det jag gjort men felet är kvar. I en fellogg ser jag att programmet försöker hämta information om tvprogrammet varje dag men lyckas inte.

Vad kan det vara?

janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han skrev att han inte kund start upp mediacenter

1 din windows vista fick du den av en kompis?

2 köpte du windows vista upgrade/Fullversion/Oem?

3 ditt problem kan ha att du sakanar rätt driver rutiner

kolla upp om det finns driver rutiner till din dator genom att besök datorens tillverkar support sida

min dator har inte problem med att starta upp mediacenter

tyvärr så finns det inte driver för tv kortet så tv biten kan jag inte använda men allt annat fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fullvärdig licens, från MSDN, av Vista Home premium 64 bitars. Allting inklusive tvmottagning har fungerat kanonbra. Men detta hände som jag sa efter de två uppgraderingarna. Jag ser i loggen att WMC försöker koppla upp för att hämta EPG(programkontrollen) men lyckas inte. Jag spelade in och kollade på tv hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du en bluescreen? Jag fick det när jag startade mce efter att ha installerat nvidias senaste drivrutiner. Körde en systemåterställning och nu funkar allt som det ska igen! kör vista x64 för övrigt. Konstigt att nvidia sa att de hade fixat alla buggar när de förra drivisarna faktiskt funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...