Gå till innehåll

Integrerat ljudkort eller inte?


Recommended Posts

Hej!

Jag har ett ASUS moderkort av modellen A8N32-SLI Deluxe. På det moderkortet finns det en Realtek ALC850 krets. Detta kort stöder 8-ludkanaler och EAX 3 (tror det var version 3).

För tillfället har jag ett Creative Sound Blaster X-Fi Fatality kort, med XRAM och hela köret  ;D

Problemet är bara att jag tycker att Creative har börjat blivit ett så oerhört dåligt företag. För ett par år sedan så kändes det som att man kunde lita på dem och deras produkter. Men nu är det precis tvärt emot.  :(

De enda drivrutinerna som finns till detta ljudkort är i BETA-stadiet vilket jag tycker är ytterst svagt eftersom Windows Vista lanserades i slutet av januari. BETA-drivrutinerna till detta kort är inte speciellt roliga eftersom ljud ibland hackar (vilket är ett kännt problem i Windows XP. Något Creative aldrig rättade till helt!).  >:(

Frågan jag har efter att ha skrivit allt detta är om någon med ett integrerat Realtek ALC850 kort som har kört både det och ett X-Fi kan rekommendera mig om jag ska byta eller inte?! Dvs.

plocka ut mitt X-Fi. Är ALC850 kretsen i samma klass vad det gäller CPU-kraft och ljudkvalitet?

Vore glad om någon kunde hjälpa mig lite här?!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...