SurfDiver Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Är det någon som vet hur man aktiverar Cool n Quiet funktionen i Windows Vista? ??? Eller är den alltid aktiverad, i så fallhur ser man det? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xophile Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Om ditt BIOS är rätt konfigurerat så ska Vista (enligt min egen erfarenhet) själv känna av och aktivera CnQ. Ladda ner tex CPU-Z för att se efter vilken klockfrekvens din CPU har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SurfDiver Posted March 11, 2007 Author Share Posted March 11, 2007 Okej! Men jag har provat att och valt mellan de olika profilerna i kontrollpanelen; "Balanced", "Power saver", "High performance" för att se om det blir någon skillnad. Men icke! Testade för att se om klockfrekvensen stegade nedåt i CPU-Z v1.39, men icke! ??? Naturligtvis har jag Cool n Quiet aktiverat i BIOS!!! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts