LarsGustav Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Är ganska trött nu på spam som man får, använder Outlook 2007 och har blockerat alla toppdomäner (utom .se) samt alla kodningar men ändå droppar spam in. Tycker det är urdåligt av ett sånt dyrt program som Outlook och inte ha bättre skydd mot sådant eller har jag missat något Det "roliga" är att man får spam som inte ens är till min mejladress utan det verkar bara räcka med att det är *.telia.com för att det ska droppa in. Har någon något bra tips eller måste man skaffa ett speciellt spamprogram. Tack på förhand för ev. hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Slå till Telias spamfilter via webmail. http://www.telia.se/privat/link.do?sl=teli...984&tabId=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Jag måste säga att spamfiltret tar bort 99% av alla spam, förutsatt att jag har ställt in det på högst nivån. Ibland händer det att den till och med tar bort riktiga mail så det gäller att vara vaksam. Har du nivån på skräppostfiltret satt till högsta möjliga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Njau.. det tror jag inte.... jag tvivlar starkt på att Outlook innehåller filtren som BBB samt Telia kör med. Tvivlar på att MS skulle vara i närheten av att lägga ner resurser på spambekämpning. (förutom att stämma piratsäljare som kränger Vista o XP skivor mm förutom herrarna i Ukraina/Ryssland som man inte kommer åt.) BBB o Telia kör ju med Spamhaus operatörslösning. http://www.spamhaus.org/ BBB har funktionen på jämt hos Telia måste man då aktivera den själv via Webmail. Det blir ganska rent... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts